משה סימן טוב: "סיכוי סביר שתוך שנה כבר יהיה חיסון לקורונה"

אסתי פלד No Comments on משה סימן טוב: "סיכוי סביר שתוך שנה כבר יהיה חיסון לקורונה"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' הסביר את הדרכים להתגונן מנגיף הקורונה, "הקפידו על היגיינה. הקפידו על שטיפת ידיים דחופה" | על ההיערכות בישראל: "בכל רגע הנגיף יכול להגיע. ואנחנו ערוכים לכך. כמדינת אי, הגבול שמור טוב יותר מאירופה"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל משר הבריאות משה בר סימן טוב התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן הרגיע את הציבור על נגיף הקורונה, והסביר מתי צריכים לפנות להיבדק, "אם מישהו מרגיש לא טוב והוא היה בסין, או שהיה בקשר עם אדם שביקר בסין צריך לפנות לבית החולים לבדיקה. אדם רגיל שמרגיש לא טוב אין צורך להגיע לבית החולים רק אם הוא צריך. הנגיף לא עובר דרך ניילון או פלסטיק רק דרך רוק".

עוד הוסיף, "אנחנו עושים את המאמצים לבדוק מי היה בסין. אין סגירה הרמטית של הגבולות אבל מרגע שהאירוע הפך להיות בריאות הציבור אנחנו מבינים שזה עניין של זמן עד שהנגיף יגיע לישראל. המדינה ערוכה להתמודד איתו".

התפשטות הנגיף, "הנגיף נמצא כבר בעוד 26 מדינות והתפשט ל-6 יבשות. ולכן השליטה עליו היא בלתי אפשרית. שהנגיף יגיע לישראל נתמודד איתו עם בידוד החולים וגם עם האנשים שבאו איתם במגע".

על פיתוח החיסון אמר סימן טוב, "יש מרוץ של ממשלות ומעבדות בכל העולם לפתח את החיסון למחלה. הכי מהר זה אפשרי תוך 6 חודשים אבל אנחנו מאמינים שתוך שנה אולי יהיה חיסון".

התנהגות נכונה למניעת המחלה: "הנגיף עובר ברוק לכן צריך להקפיד על היגיינה, להתעטש ולהשתעל למרפק. להקפיד על שטיפת ידיים דחופה אפי' כל עשרים דקות. אם מרגישים לא טוב צריך להימנע מאנשים שביקור בסין. מי שיש לו חבר שביקר בסין ולא מרגיש טוב צריך ללכת להיבדק בבית החולים".

 



0 תגובות